Friday, June 17, 2011

Penyewa ati xde erti kebrsihan

Tui..tui..sms!
Msuk awl bln 6 penyewa umah aku pn da nk belah dia ckp dia da ada umah sndri..so syuh..syuh la kn pe lagi cangak haha.bila da kuar si Tuan rmh messti la kn p wat sport check kt umah 2 kot2 ada yg kn perbaik pe yg patut..Hah!! mmg patut pn repair blik umah 2 da mcm tongkang pecah + kapal jack karam kt umah aku 2 ha pnya la teruk ya Tuhan...tau pe yg si penyewa ni wat mai nk bgtau (geram ni klu jmpa mmg ku sepak dia punya otak) ley ke idup klu umah penuh dgn sawang??pas2 dlm toilet da mcm lubuk lang buana eeiii geli n x terpijak kaki aku nk masuk toilet mcm 2...yg lg best dia sanggkut towel kt pintu perhh smart la pintu aku jdi corak semulajadi kulat akibat sepok towel kt pintu..Tau ark org yg wat keja ni da pn kawen kot tpi prangai mcm sakai mmg aku -U-K org jenis pengotor tahap bapak babun mcm ni...Dah 2 blakng umah da blh kot nk bela ular sawa lalang da sama tinggi pintu...ish geram2 dlu nk buh syimen ckp nk tanam pokok nah mik pokok lalang dia bg..
Pas da wat sport check di hitung pe yg kna wat balik nah ni senarai dia :
1.buang sawang -> beli alat nk buang sawang
2.beli cat ~ sbb dlm umah bis ank org sewa 2 ukir seni khot n kulat semulajadi mak pak dia bg sagu hati kt tuan umah,1 umah nk cat len
3.panggil tukang paip tuk repair singki dapur ~ sbb pepandai je dia tampal sndri sampi xley nk guna
4.beli paip tuk bilik air ~ dh sesuka ati nk jdi pomen smpi jdi huru hara blik air 2 air kuar meleleh tanpa henti
5.beli syimen tuk clearkn blakng umah yg semak 2 ~ xda dh bercucuk tanam ok
6.beli tail ~kt tmpt dapur sbb da kotor sgt bis dinding melecub
Erm nmpk ckit kn tpi duit yg nk bw kuar 2 da lebih kurang yuran blajar ha..sian btl kn..Letih woi nk wat smua ni bllik aku btl2 geram dgn manusia ni..mcm mn la umah tngga dia kn klu mcm ni nye pengotor so aku nk nk bg la skit nasihat kt kaum laki ni klu nk ngorat 2 jgn la tgk dahi licin n cantik je bru nk gedik ngorat wat ayt cun2 tgk jgk dlmn pmpuan 2 mcm mn uji la skit sblm nk mik wat  bini..xkn nk umah tngga jdi serabut n hidup mcm dok kt tepi tong sampah kn...
Itu saja buat kali ni aku nk citakan n lepaskn sakit ati aku ni...aku harap org yg sewa umah org 2 cuba la pk umah 2 mcm umah kamu jgk bru la umah 2 jdi sebahgian dri diri anda...xdela jdia smapi mcm aku bebel kt atas 2..ok ^_~

No comments:

Post a Comment